Numărul consumatorilor afectaţi este în continuă descreştere. Echipele operative depun toate eforturile pentru restabilirea serviciului

Versiune pentru tipărireVersiune pentru tipărire

Pentru remedierea avariilor în reţelele electrice, compania a mobilizat sute de angajaţi din cadrul brigăzilor operative, operatori ai reţelelor electrice şi ai Oficiului Telefonic 24h, care lucrează non stop. 

 
Pe parcursul ultimelor zile au fost reconectaţi la sursa de energie peste 278 mii de clienţi din numărul total de peste 292 de mii din reţelele de tensiune înaltă şi medie. Astfel, în dimineaţa zilei de 25 aprilie mai erau afectate 70 linii electrice aeriene (LEA) total sau parţial afectate, iar numărul consumatorilor afectaţi scăzuse sub 12000.

 
În rezultatul eforturilor depuse, s-a reuşit restabilirea integrală a furnizării energiei electrice în raioanele Criuleni, Străşeni, Orhei, Teleneşti, Călăraşi şi Nisporeni, deservite de sectorul de distribuţie Orhei.
 
Conform previziunilor, astăzi, 25 aprilie 2017, urmează a fi soluţionate toate incidentele în reţele de medie tensiune din sectoarele de distribuţie Aneni Noi şi Sud. Tot astăzi vor fi soluţionate toate incidentele din reţelele de joasă tensiune înregistrate în sectorul de distribuţie Chişinău, iar în sectoarele de distribuţie Anenii Noi şi Sud acest lucru va fi finalizat în următoare zile. 
 
Accesaţi următorul link pentru a consulta graficul estimativ de soluţionare a incidentelor în reţelele de tensiune înaltă şi medie. De menţionat că acesta poate varia în dependenţă de condiţiile dificile de acces la instalaţiile din teren şi alte circumstanţe tehnice care pot interveni. La sfârşitul zilei de astăzi va fi publicat graficul previziunilor privind soluţionarea incidentelor în reţelele de tensiune joasă.
 
Cu părere de rău, în unele regiuni accesul la liniile electrice aeriene (LEA) pozate în câmp deschis rămâne a fi în continuare foarte anevoios, fapt care face ca lucrările de realimentare cu energie electrică să decurgă cu mari dificultăţi. Utilajele specializate ale brigăzilor operative se împotmolesc în solul excesiv de umed în urma topirii stratului abundent de zăpadă căzut în zilele de 20 şi 21 aprilie, fiind necesară tractarea lor. De asemenea, în multe localităţi străzile şi drumurile de acces rămân blocate de cregile rupte şi copacii doborâţi la pământ. Aceste circumstanţe reduc din ritmul planificat al lucrărilor, care oricum continuă.
 
O problemă nesoluţionată rămâne a fi deconectarea în regim avariat, din cauza deteriorării unor piloni la linia de tensiune înaltă, a staţiei 110/10 kV Chircani, aparţinând Î.S.”Moldelectrica” , de la care se alimentează înstalaţiile de distribuţie ale Î.C.S. „Red Union Fenosa”S.A. Suntem în aşteptarea repunerii acesteui staţii în funcţiune pentru a putea realimenta cu energie consumatorii afectaţi.
 

 
 
 
 
Compania este în permanentă colaborare cu Serviciul Protecţiei Civile şi Situaţiilor Excepţionale şi autorităţile publice locale pentru deblocarea accesului în teren şi restabilirea cât mai curând posibil şi în condiţii sigure a furnizării energiei electrice în zonele afectate.
 
Compania nu încetează să depună toate eforturile şi alocă toate resursele necesare pentru lichidarea definitivă a tuturor incidentelor.
 
Ne cerem scuze pentru incomodităţi şi rugăm consumatorii afectaţi să manifeste răbdare şi înţelegere faţă de această situaţie extrem de complicată, asigurându-i că depunem eforturi susţinute pentru restabilirea cât mai urgentă a serviciului.
 
Atragem atenţia populaţiei asupra necesităţii respectării stricte a regulilor de securitate în raport cu instalaţiile electrice:
  • ocoliţi conductoarele electrice căzute accidental la pământ sau care atârnă de pe piloni şi copaci;
  • nu atingeţi conductoarele electrice rupte şi căzute la pământ;
  • nu interveniţi în instalaţiile electrice deoarece există pericolul de electrocutare. 
În situaţia creată telefonul serviciului 24h - 022-43-11-11 ar putea fi suprasolicitat, dar despre orice incident puteţi să comunicaţi în regim de urgenţă cu furnizorul de energie electrică inclusiv prin următoarele canale: 
  • pe Viber, apelând la numărul 062161111;
  • prin intermediul chatului disponibil de pagina web www.gasnaturalfenosa.md.
 
Departamentul Relaţii Externe şi Comunicare
Gas Natural Fenosa în Moldova

25.04.2017