14. Dacă am achitat datoriile, dar ele sunt indicate în factură

Versiune pentru tipărireVersiune pentru tipărire

Dacă în factură este indicată o datorie pentru perioadele anterioare, dar Dvs. deja aţi achitat respectiva datorie, este necesar să verificaţi data achitării acestei datorii,  indicată pe bonul de plată, precum şi data de emitere a facturii recepţionate.
 
Dacă data de emitere a facturii este mai mică decât cea  la care a fost achitată datoria pentru perioadele anterioare, atunci datoria achitată va fi reflectată în factura curentă.
 
Spre exemplu, să presupunem că pe 28 ianuarie Dvs. aţi primit o factură în care sunt indicate datoriile pentru perioadele anterioare de 306,11 lei şi 244,52 lei.

 

Comparăm data achitării datoriei cu data emiterii facturii curente.
Data emiterii  facturii– 25 ianuarie. 

 

Data achitării datoriei – 26 ianuarie sau 25 ianuarie seara. Plata încă nu a reuşit să apară în baza de date a Furnizorului.

 
Deoarece achitarea datoriei a fost efectuată ulterior datei emiterii facturii curente, ultima conţine informaţii despre existenţa datoriilor pentru perioadele anterioare. În următoarea factură această informaţie nu va fi inclusă. În acest caz este necesar să  achitați doar datoria curentă, adică 363,96 lei.
 
Pentru a primi informaţii despre starea contului Dvs., vă propunem:

  • Să utilizaţi serviciile sistemului interactiv IVR al Oficiului Telefonic (OT) 24h. Urmând instrucţiunile vocale şi tastând butoanele telefonului cu numerele indicate, veţi primi informaţia necesară despre existenţa sau absenţa unei datorii fără comunicarea cu operatorul.
  • Să luaţi legătura cu operatorul  OT 24h pentru clarificarea sumei datoriei curente.
  • Dacă sunteţi utilizator al reţelei de telefonie mobilă Unite, puteți expedia un SMS indicând numărul locului de consum (NLC) la numărul scurt 4311 şi veţi primi informaţia privindexistenţa sau absenţa unei datorii.  
  • Să consultaţi factura pentru energia electrică consumată prin intermediul aplicaţiei factura.md. Instalând aplicaţia pe smartphone (www.factura.md), orice consumator (persoană fizică) are posibilitatea să obţină informaţii cu privire la facturile expediate chiar în ziua emiterii acestora.
  • Acest serviciu este gratuit şi permite consultarea sumelor şi perioadelor de plată a facturilor pentru energia electrică. Astfel, deţinând informaţia respectivă, clientul poate achita factura pentru energia electrică la orice bancă sau la poştă, fără a avea nevoie de factura pe suport de hârtie sau în format electronic. Este suficient să indicați casierului numărul locului de consum (NLC) şi să achitați suma facturii, indicată pe smartphone.
  • Prin intermediul paginii web a companiei www.gasnaturalfenosa.md aveți posibilitatea să vă abonați la serviciul gratuit de recepționare a facturii pentru energia electricaăşi a preavizelor referitoare la existenţa unor datorii, în format electronic. Pentru aceasta este suficient să trimiteţi o cerere de abonare prin intermediul paginii web sau să sunaţi la Oficiul Telefonic 24hla numerele de telefon indicate în factură.

În cazul în care plata a fost efectuată, dar informaţia despre plată lipseşte la Furnizor, este necesar să trimiteţi pe adresa Furnizorului confirmarea plăţii  – copia chitanţei. Informaţia poate fi prezentată în felul următor  :
- să trimiteţi o copie a chitanţei prin fax la 0 22 43 12 05.
- să trimiteţi o copie a chitanţei prin email la OT24@ufmoldova.com